Time flies, yet another week gone by - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Jos Egberts - WaarBenJij.nu Time flies, yet another week gone by - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Jos Egberts - WaarBenJij.nu

Time flies, yet another week gone by

Door: Margaret

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 November 2016 | Australië, Apollo Bay

Dear All,

Here I am again. Ondanks het wat mindere weer- veel wind, fleece vest nodig, gezandstraald op het strand- nog een dag in Eden gebleven. Interessant museum bezocht over de whaling industry en Devonshire tea in een klein cafe'tje. Weersverwachting voor de kust was minder dus Lakes Entrance overgeslagen en naar de Victorian High Country gereden. Schitterend weer, clear mountain air. Camping met heel veel grote oude bomen waar we ons net grootgrondbezitters waanden.
Stevige wandeling langs de creek voor dinner in een echte Aussie pub- uiteraard fish and chips. Wel behoorlijk koud 's nachts in de bergen dus alle badlakens waren welkom.
Op donderdag vroeg op, schitterende rit weer naar beneden om vervolgens richting mijn geboortegrond te gaan. De plaatsnamen werden steeds bekender: Sale, Traralgon, Yallourn North.
Dankzij Tom Tom moeiteloos 26 Wallace street gevonden, hoewel ik het aan het begin de straat al herkende. Het witte houten huis stond er nog weliswaar behoorlijk uit het zicht getrokken door een grote boom die er vroeger niet stond.De stoute schoenen aangetrokken en op de voordeur geklopt. Er werd door een wat zonderlinge man ( die naar later bleek aan Parkinson's leed) opengedaan. Hij was dermate verbouwereerd dat ik daar stond met een foto in mijn hand dat ik binnen mocht komen rondkijken.
Behalve dat er een paar tussenmuurtjes uitgehaald waren was er helemaal niets veranderd. Je moest wel door de psychedelische kleuren ( zwart, paars, hardroze, bruin etc) heenkijken maar zelfs de keukenkastjes zaten er nog. Ik wist exact mijn weg. In de compleet overgroeide tuin lag zelfs mijn schommel nog onder het onkruid.
Vervolgens mijn oude school opgezocht waar ik ook binnen mocht, ondanks het feit dat het gesloten is. Childhood memories can be so strong!
Onze laatste nacht in de camper doorgebracht op een zeer simpel terrein i.v.m inleveren de volgende dag.
Na heel wat gegoochel ( kregen zelfs zwaailicht begeleiding van een airport official omdat we met de Maui vast kwamen te zitten in de garage voor de auto huur) zetten wij onze reis voort naar Geelong. Een zeer sfeervolle B&B op een wijnlandgoed waar we de enige gasten waren. Nu in de heuvels boven Apollo Bay waar we ( denk ik) in
het hoogtepunt zitten van onze geboekte accommodaties. Zo'n weids uitzicht vanaf een prachtig zonnedek is eigenlijk niet te beschrijven. Gelukkig is er ook een wasmachine. Morgen 32 gr.en bewolkt, overmorgen 14 gr.!! Wat heet weersinvloeden vanuit Antartica.
Will write again soon.

• 21 November 2016 - 09:05

Sabrina:

hoi lieverds

Wat prachtig om mee te mogen lezen met jullie avonturen! En zo te lezen genieten jullie volop!!!! xxxx vanuit Lent

• 21 November 2016 - 10:09

José:

Hoi Margaret,

Wat ik nu lees moet toch wel een van de hoogtepunten voor je zijn van deze mooie reis vol herinneringen.

XX José.

• 21 November 2016 - 10:26

Henk En Ine:

prachtig jullie reisverhalen en wat mooi en fijn Margret om te lezen dat je oude school er nog steeds is.
    time files when you are heaving fun , dat gaat zeker op al weer vier weken onderweg.
    lekker blijven genieten en we horen en lezen graag,
    spreken aelkaar na jullie vakantie vast live.

groet Ine en Henk

• 21 November 2016 - 12:02

Leo (en Mar):

Hi Mar en Jos, wat leuk dat je je oude huis en school nog kon vinden. Er moeten heel wat herinneringen naar boven komen als je daar dan zo rond loopt. Blijf lekker verder genieten en hopelijk een goede terugreis over een paar dagen!

Liefs Mar en Leo

• 21 November 2016 - 12:12

Jen (en Marjan):

Mooie verhalen ! Wat een belevenissen.....
    Tijd voor weer wat foto's.......
    Have fun, Take Care.

• 21 November 2016 - 12:18

Jen (en Marjan):

Sorry, foto's gezien t/m vorige reisverslag. Weet nu ook wat/wie Maui is/was.... Die zal je missen.
    Dag, dag.

• 23 November 2016 - 16:05

Brigitte:

lieve Mar en Jos,
    Het is zo fijn om jullie verslagen te lezen; we reizen een beetje mee. wat een ongelooflijk iets, dat na al die jaren je schommel nog in de tuin lag. Bijzonder. wat zul je veel herinneringen hebben. en ook dat je je school kon bezoeken. Het zit jullie gelukkig ook mee: stel je voor dat op beide locaties niemand aanwezig was geweest. pfff....gelukkig maar.

Lieverds, geniet nog veel van jullie prachtige reis. Wat zal er bij thuiskomst veel te vertellen zijn.

• 23 November 2016 - 20:04

Marjan:

Hoi Aussies,
    wat leuk om jullie reis mee te mogen volgen.
    Ben best een beetje jaloers! Geniet ze nog en toch
    Ook van het weer, want hier is het toch echt herfst/winter.
    lieve groet
    Marjan en Jen

• 24 November 2016 - 15:07

Ingrid:

Oh wat heerlijk dat camperen aan de oceaanrand. Gaaf! En leuke actiefoto's Jos! Volgende keer lekker via eten!
    Wat geweldig dat al die herinneringen er nog waren Margaret. Dat moet heel bijzonder zijn geweest. Special moment!
    Geniet van Apollo Bay and surroundings. Geweldig stukje aarde.
    Liefst uit Warbeyen